Hosted pbx systemer er fremtiden indenfor virksomhedstelefoni!

Udviklingen inden for telefoni og systemer har de seneste år taget en gevaldig udvikling, og der findes i dag et stor udvalg af forskellige løsninger, når det kommer til telefoni, der både kan inkludere fastnettelefoner og mobiltelefoner. Et af disse nye systemer er noget som hosted pbx, der dækker over den amerikanske betegnelse for telefonanlæg. Sam navnet ligeledes antyder, så det en løsning, der er muligt at få hosted, idet man pbx systemer kan få placeret telefonanlægget i et datacenter væk fra egen virksomhed.

Det betyder altså, at den investering som mange virksomheder tidligere skulle ud i, når det gamle telefonanlæg gik i stykker, ikke længere er nødvendig. Det kan spare virksomheder for en stor førstegangs investering, og samtidig kan virksomheder også slipper for de løbende vedligeholdelser, idet det er udbyderen af de hosted pbx systemers ansvar, at løsningen fungerer og er op til det bedste niveau. Det gør det lettere for virksomheder, der står overfor at skulle finde ud af, hvordan deres fremtidige telefonløsning skal se ud.

For nogle lyder det måske underligt, at telefonanlægget ikke bliver placeret hos virksomheden selv, men det giver god mening ikke at have det inhouse, da man også kan spare en del plads. Samtidig giver de nye systemer med hosted pbx mulighed, at man kan koble både fastnettelefoner og mobiltelefoner på sammen telefonanlæg, således at man kan stille rundt blandt alle telefoner lige meget hvilken type. Det kan virkelige komme de virksomheder til gode, hvor medarbejderne ofte er ude af kontoret, idet man blot kan stille igennem til medarbejderes mobiltelefon som om, at personen stadig sad på sit kontor. Og ydermere kan man sige, at det giver god mening at outsource det, som man ikke selv er ekspert i, og lade eksperterne tage sig af de. Det har man set på mange andre området i årenes løb, så det er kun naturligt, at det nu også er kommet til telefonløsningerne. Forventninger er derfor også, at man i nærmeste fremtid vil se mange virksomheder, der tager disse hosted pbx systemer til sig, så de ikke længere skal stå for vedligeholdelse af egne telefonløsninger.

Hosted pbx er fremtidens systemer, så ønsker man at optimere styringen af ens telefoner i virksomheden, så er det helt sikker denne vej, man skal gå. Outsourcing til virksomheder, der har styr på et specifikt område, er en naturlig udvikling hos mange virksomheder, når det kommer til administration af forskellige dagligdags nødvendigheder.

About the Author