Er du begyndt at snøfte og nyse på arbejdspladsen? Så er det særdeles vigtigt, at du gør noget ved det i en fart!
Mange tager ikke disse signaler alvorligt, som er en fejl man ikke må begå. Jeg har selv været i denne situation og jeg ved derfor, hvad jeg taler om. Det hele startede blot med nogle enkelte nys og jeg tænkte derfor ikke over det. Da jeg så konstant var forkølet, som egentlig blot gik i udbrud når jeg var på arbejde, begyndte jeg at undre mig. Jeg spurgte derfor flere af mine kollegaer, hvor to ligeledes havde det på samme måde. Vi gik i flere uger og undrede os over hvad det kunne skyldes og jeg besluttede mig derfor at tage et smut forbi min læge. Det var helt klart den rigtige løsning, da jeg fandt ud af, at jeg var allergisk overfor støv. Det havde jeg aldrig oplevet i min egen bolig og tænkte derfor at det måtte være på grund af min arbejdsplads. Da jeg vendte dette med de to kollegaer, som ligeledes havde samme problem, blev de paniske. For hvad skulle vi stille op? For det påvirkede mit arbejde utroligt meget, da jeg ikke kunne fokusere optimalt, da jeg konstant skulle pudse min næse eller nyse. Vi besluttede os hurtigt for, at vi ville tage fat i vores leder, men det var dog heller ikke til nogen verdens nytte, da han ikke tog det særligt alvorligt. Mine kollegaer og jeg aftalte derfor, at vi ville indføre en form for rengøringsorden, da der derfor ikke ville være problemer med støv i fremtiden.
Det er dog ikke lige til at få alle med på en rengøringsorden, da det indebærer at man bliver nødt til at blive på arbejdspladsen en halv time længere efter lukketid, for at få rengjort det hele. Det er dog kun forståeligt, da det kan være svært at sætte mere tid af i hverdagen, hvis man har meget at se til efter arbejdstid. Derfor tog vi tre kollegaer ansvaret i vores egne hænder og begyndte at rengøre hele arbejdspladsen hver mandag. Det måtte vi dog hurtigt opgive, da det tog flere timer, idet vi kun var tre, som kunne overskue dette projekt. Jeg prøvede derfor i en periode at tage piller mod allergien, men det hjalp heller ikke. Da jeg var ved at opgive håbet, gik jeg op til lederen og fortalte, at jeg simpelthen ikke kunne arbejde optimalt, da det påvirkede mig så meget. Her blev der heldigvis gjort noget ved det og alle blev kaldt til møde for at finde en løsning. Vi besluttede derfor at bestille en erhvervsrengøring, som kunne gøre noget ved problemet. Det første rengøringsfirma var ikke noget at råbe hurra for og vi fik derfor en ny udbyder ud. Det hele fungerede optimalt indtil det nye rengøringsfirma ikke længere var grundige i deres arbejde. Der blev sløset og min allergi kunne jo afsløre det hele. Så da vi en dag klagede, så vi dem aldrig igen. Dette forbavsede os alle! Vi kunne nu ikke finde den rette løsning, da vi havde opgivet håbet. Det er dog utroligt at det kan være svært at få fremskaffet sig en service. Det burde ikke være tilladt! Der var dog en medarbejder, der kendte til et rengøringsfirma og vi prøvede derfor lykken. Det var dog det helt rigtige valg, da vi på nuværende tidspunkt stadig benytter os af den samme udbyder. Det er nemlig Nordic Rengøring. Jeg har aldrig oplevet et rengøringsfirma, som er så effektive og grundige og de fuldførte derfor en rengøring af kontorerne til punkt og prikke. Der har altid været en fejlfri rengøring, idet dette firma har mange års erfaring! Jeg har endnu ikke oplevet at kunne mærke min allergi, som har hjulpet mig meget i mit arbejde. Det er derfor det helt rigtige valg, hvis man har samme lidelser, som jeg havde for et år tilbage.
Nordic Rengøring kan anbefales til alle!