Brug for et kursus i sidemandsoplæring?

Er du træt af, at ingen kan forstå dit budskab, når du for eksempel står i situationen at skulle hjælpe en medarbejder? Det kan være enormt frustrerende at skulle oplære eller hjælpe en dagligt, hvis det gang på gang tager længere tid end forventet. Dog skal man altid huske, at det ikke altid er dem der lytter, der er galt på den. Det kan ligeledes være dig, der ikke har de kommunikative værktøjer i orden. Og sådan er det i de fleste tilfælde. Det kan være svært at indse at det er en selv, der har svært ved at formidle sig, hvis man selv føler at det hele går som det skal.

Kommunikation er dog noget af det vigtigste og især på en arbejdsplads. Det kan være lige så ubehageligt for personer, der ikke forstår noget, som personer der ikke kan få budskabet ordentligt ud. Personer, der eksempelvis skal oplæres på arbejdspladsen, men ikke kan forstå opgaven der bliver fortalt, føler sig ofte pinlige, da det drejer sig om deres jobs. Det er derfor yderst vigtigt at selve budbringeren forklarer ordentligt, da det ellers fortsætter som en ond cirkel.

Supplement kan være behjælpelig, hvis I trænger til et kursus i sidemandsoplæring. Det kan nemlig gavne hele arbejdspladsen, da de kommunikative værktøjer bliver brugt fremover. Det er særdeles vigtigt at få alle med, da det netop ikke er alle, der er klar over, at de har svært ved at formidle sig.

kompetencemodellen

Selve sammenholdet i firmaet bliver også langt bedre end forventet, fordi man pludselig også forstå hinanden på en anden måde. Derfor kan det virkelig anbefales at tage i kursus i sidemandsoplæring fra Supplement. På kurset vil dette blive gennemgået:

  • Hvordan vi alle er forskellige
  • Motivation til at kommunikere
  • Forståelsesværktøjer
  • Effektiv kommunikation alle forstår
  • Modeller

I vil derfor med garanti kunne kommunikere som aldrig før efter dette kursus i sidemandsoplæring. Det er nemlig utroligt brugbart at benytte sig af modeller og værktøjer, så man altid er sikker på at budskabet kommer ordentligt ud til modtageren. Der vil derfor opstå færre misforståelser, som derfor kan ses på selve arbejdet og sammenholdet.

Nu bedre kommunikation og bedre arbejdsmoral, desto bedre vil arbejdspladsens resultater også blive. Det kan derfor gavne alle parter i virksomheden på længere sigt. Det kan anbefales til alle derude!

About the Author