Der må være grænser. Før eller senere må vi løbe tør for plads- eller for interesse (forhåbenligt inden vi løber tør for plads). Især i denne tid, med finanskrise og manglende penge, så er reklamer mindre appellerende, og mere frustrende. Og derfor bliver det pludsligt vigtigt at pleje sit brand, hvis man vil have ny kunder – og beholde de gamle. Det er ikke kun et spørgsmål om at ens brand genkendes; det er også et spørgsmål om at få ens brand til at være et symbol på kvalitet. Og hvordan går man så det?
Mood Media har måske et svar – ambience marketing. De argumenterer, at det ikke længere er nok bare at have lidt musik på i baggrunden, eller have et par digitale skilte. I stedet skal konceptet være gennemført. Dette kan ses, for eksempel, i deres koncept for Bolia, hvor elegant, lounge musik spiller i baggrunden og kombineres med dufte af brød og træ. Sidst men ikke mindst, appelleres smagssansen til, med frisk brygget kaffe. Det er en komplet oplevelse, og det har allerede set positiv respons fra kunderne.
Der er noget tiltalende ved denne form for marketing. Kunderne bliver ikke længere behandlet som tal, som salgsnumre; istedet kæles der for kunden – det er deres behov som er fokuset, deres oplevelse. Fordi når der er lidt stramt med pengene, så skal der lidt ekstra til at lokke kunderne til – og Mood Medias bud på hvad det kunne være er både tiltalende og giver resultater.