Det er efterhånden blevet rigtigt populært at gå med tøj med reklametryk på, men man skal tænke over, at det ikke kun er for tøjets skyld, at det bliver lavet. De fleste tryksager bliver nemlig lavet med den bagtanke at promovere et firma eller en virksomhed.
Finder man en fed trøje med noget reklametryk på, og kender man ikke firmaet, kan det være en god ide at undersøge mærket, inden man køber trøjen. Ens personlige holdninger skal jo gå hånd i hånd med trykkets, og vigtigst af alt firmaets, budskab, og dette gælder for alle former for tryksager.
Reklametryk bruges som sagt ofte til at promovere et bestemt firma, og det kan være en god investering for et firma at benytte sig af dette, og personer med disse tryksager kan se sig selv som omvandrende reklamesøjler.
Når det kommer til marketing, er det nemlig en rigtig smart måde at reklamere for sit firma på, da deres reklametryk og tryksager bliver set af de mennesker, dem der går med dem møder på deres vej.
Man ser fx ofte biler med reklametryk på siden af bilen, hvor der bl.a. står firmaets navn og telefonnummer, og det er ret smart, for en bil kommer jo rundt mange forskellige steder på en dag, især hvis den bruges i arbejdsøjemed, fx af håndværkerfirmaer, låsesmede og mange andre.
Andre tryksager kan dog også være i form af kuglepenne, paraplyer, musemåtter, postkort og andre tænkelige produkter, der kan bruges til at promovere en virksomhed. Besøger man en stor virksomhed har de ofte deres eget reklametryk på krus, kopper, musemåtter, vægge og andet, og det er for at udbrede deres brand. Det er især firmaer, der i øvrigt beskæftiger sig med tryksager, som har mange af disse fordelt på kontoret.